Στα τέλη 19ου και τις αρχές του 19ου αιώνα κίνηση επιβατικού κοινού και εύπορων περιηγητών προς τα εγγύς του
Πειραιά νησιά του Σαρωνικού και τον Αργολικό κόλπο δημιουργεί νέα
επιχειρηματικά εφοπλιστικά ενδιαφέροντα. Στις εφημερίδες της εποχής ΕΜΠΡΟΣ και ΣΚΡΙΠ βρίσκουμε δυο από τις αρχικές
δημοσιεύσεις για τα: "ΥΔΡΑ" του Ι. Λεούση και "ΑΣΤΗΡ" του Στ.
Παπαλεονάρδου. Ας τις απολαύσουμε:
"ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΤΜΟΠΛΟΪΑ Ι. Ε. ΛΕΟΥΣΗ ΚΑΙ Σας
Το νεότευκτον, πολυτελέστατον και απαστράπτον εκ καθαριότητος ατμόπλοιον "Ύδρα" αναχωρεί εκ Πειραιώς εκάστην Κυριακήν, Τετάρτην και Παρασκευήν περί ώραν 7 π.μ. δι' Αίγιναν, Μέθανα (το θέρος), Πόρον, Ύδραν, Ερμιόνην, Σπέτσαις, Λεωνίδιον, Άστρος και Ναύπλιον, επιστρέφον διά των ιδίων λιμένων την επομένη της αναχωρήσεώς του. Πρακτορείον εν Πειραιεί εις την πλατείαν Καραϊσκάκη, εν Αθήναις εις το υποπρακτορείον Κουρτζή παρά των εν τη πλατεία Ομονοίας σταθμώ του σιδηροδρόμου Πειραιώς - Αθηνών."
"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΤΜΟΠΛΟΪΑ Σ. ΠΑΠΑΛΕΟΝΑΡΔΟΥ - ΤΟ ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ "ΑΣΤΗΡ"
Θαλαμηγόν πρώτης τάξεως κατέστησεν ο μεγαλέμπορος κ. Σ. Παπαλεονάρδος το ιδιόκτητον ατμόπλοιόν του "Αστήρ" το όποίον επαναλαμβάνει τους διακοπέντας πλόας του από της προσεχούς Κυριακής μεταξύ Πειραιώς - Ναυπλίου και των προσεγγίσεων εις Αίγιναν, Μέθανα, Πόρον, Ύδραν, Σπέτσας, Χέλιον, Λεωνίδιον και Άστρος. Διά των εκτελεσθεισών υπό του μηχανοποιείου Σ. Περάκη μεταρρυθμίσεων κατέστη ο "Αστήρ" τέλειον θαλαμηγόν, περιλαμβάνον 65 κλίνας εν τη α΄και β' θέσει και αποκτήσαν δεύτερον κατάστρωμα κατά μήκος σχεδόν ολοκλήρου του σκάφους προς αναπαυτικωτάτην διαμονήν των επιβατών των θέσεων μηδέ της τρίτης εξαιρουμεώνων. Το ούτω ανασκευασθέν επί το αριστοκρατικώτερον ατμόπλοιον "Αστήρ" εκανόνισε τα των γευμάτων και των
προσφερομώνων ποτών και αναψυκτικών επί το δημοκταρικώτερον με τιμάς προσιτάς εις παν βαλάντιον. Ο "Αστήρ" θα διανύη τακτικώς 12 μίλια καθ' ώραν. Η ταχύτης δ' αύτη προστιθεμένη εις τας ανακαινίσεις και ευκολίας τας οποίας δι' αδράς δαπάνης ο ιδιοκτήτης του ατμοπλοίου επήνεγκεν επ' αυτού θα καταστήσωσι τον "Αστέρα" ακαταγώνιστον εν τη γραμμή Πειραιώς - Ναυπλίου. ... Εισιτήρια εκδίδονται εν Αθήναις εντός του περιβόλου του Χρηματιστηρίου (γραφείον Χρ. Κανδρή) και εν Πειραιεί εν τω Πρακτορείω κειμένω εις την Λεωφόρον Μακράς Στοάς παρά την Προκυμαίαν."
Διαφημίσεις της ΑΡΓΟΛΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΟΛΟΪΑΣ εντοπίσαμε στη συνεχιζόμενη έρευνά μας και στην εφημερίδα ΕΣΠΕΡΙΝΗ, τον Ιούνιο του 1907.
ΕΡΕΥΝΑ: Νεκτ. Γ. Κουκούλης
Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ - 1901 |
Το νεότευκτον, πολυτελέστατον και απαστράπτον εκ καθαριότητος ατμόπλοιον "Ύδρα" αναχωρεί εκ Πειραιώς εκάστην Κυριακήν, Τετάρτην και Παρασκευήν περί ώραν 7 π.μ. δι' Αίγιναν, Μέθανα (το θέρος), Πόρον, Ύδραν, Ερμιόνην, Σπέτσαις, Λεωνίδιον, Άστρος και Ναύπλιον, επιστρέφον διά των ιδίων λιμένων την επομένη της αναχωρήσεώς του. Πρακτορείον εν Πειραιεί εις την πλατείαν Καραϊσκάκη, εν Αθήναις εις το υποπρακτορείον Κουρτζή παρά των εν τη πλατεία Ομονοίας σταθμώ του σιδηροδρόμου Πειραιώς - Αθηνών."
Εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ - Μάιος 1899 |
Θαλαμηγόν πρώτης τάξεως κατέστησεν ο μεγαλέμπορος κ. Σ. Παπαλεονάρδος το ιδιόκτητον ατμόπλοιόν του "Αστήρ" το όποίον επαναλαμβάνει τους διακοπέντας πλόας του από της προσεχούς Κυριακής μεταξύ Πειραιώς - Ναυπλίου και των προσεγγίσεων εις Αίγιναν, Μέθανα, Πόρον, Ύδραν, Σπέτσας, Χέλιον, Λεωνίδιον και Άστρος. Διά των εκτελεσθεισών υπό του μηχανοποιείου Σ. Περάκη μεταρρυθμίσεων κατέστη ο "Αστήρ" τέλειον θαλαμηγόν, περιλαμβάνον 65 κλίνας εν τη α΄και β' θέσει και αποκτήσαν δεύτερον κατάστρωμα κατά μήκος σχεδόν ολοκλήρου του σκάφους προς αναπαυτικωτάτην διαμονήν των επιβατών των θέσεων μηδέ της τρίτης εξαιρουμεώνων. Το ούτω ανασκευασθέν επί το αριστοκρατικώτερον ατμόπλοιον "Αστήρ" εκανόνισε τα των γευμάτων και των
ΠΗΓΗ: MLP BLOG |
Διαφημίσεις της ΑΡΓΟΛΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΟΛΟΪΑΣ εντοπίσαμε στη συνεχιζόμενη έρευνά μας και στην εφημερίδα ΕΣΠΕΡΙΝΗ, τον Ιούνιο του 1907.
ΕΡΕΥΝΑ: Νεκτ. Γ. Κουκούλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου